Excite

Beesie bij de Albert Heijn

Het wordt een steeds groter fenomeen: de WK-campagne van de Albert Heijn. Elk voetbaltoernooi komt de mega kruidenier weer met grotere en populairdere acties. Denk aan de wuppy van 2006 en je weet waar we het over hebben. Albert Heijn komt, in vergelijking met de andere supermarkten, altijd laat met de onthulling van de campagne. Daardoor wordt uiteraard de hype opgebouwd. Dit jaar staat beesie centraal. Een langwerpig oranje, blauw, wit of rood voorwerp met pluisjes en oogjes. Het oogt voor geen meter en is te simpel voor woorden, maar dat was de wuppy uiteraard ook.

Bij minimaal 15 euro besteding krijgen klanten van de AH een beesie. De omzet steeg in 2006 gigantisch toen het om de wuppy ging. Iedereen wilde deze idiote beestjes hebben. De kans is groot dat hetzelfde geldt voor beesie. Momenteel moeten we nog een beetje wennen aan de naam en zeker aan de vorm van het beestje. Maar AH gooit er waarschijnlijk een grote televisie-, radio- en dagbladcampagne tegen aan en de hordes jongetjes en meisjes staan weer voor de deur van de supermarkt te bedelen om de onzinnige dingetjes. Die twee dagen na de uitschakeling in de prullenbak verdwijnen of in een plastic zak op zolder.

Inmiddels zijn de andere supermarkten ook op de hoogte van het nut van reclamecampagnes rond het WK. Zo kun jij voor elke 10 euro bij de C1000 gogo's krijgen. Ook een soort plastic voetbalmascottes. Super de Boer doet het met bungels. Dat zijn sleutelhangers met bungelende beentjes. Grappig. Dirk van den Broek doet het met oranje handjes en Plus met juichbandjes. Dat zijn plastic armbandjes met daarop de vlaggen van de deelnemende landen. Per 15 euro of bij de speciale aanbiedingen krijgt u er eentje. Fantastico! En nu voetballen.

Afbeelding: Telegraaf.nl

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2020