Excite

Belastingtelefoon scoort onvoldoende

De consumentenbond heeft de belastingdienst getest door vijftig vragen te stellen. Van die vijftig vragen kregen er slechts zeventien het juiste antwoord. De rest van de antwoorden was onvolledig of onjuist. Het rapportcijfer dat de belastingdienst hiermee krijgt komt op een vier min uit. Dit is niet de eerste keer dat de belastingdienst zo slecht scoort. Ook vorig jaar was het een dikke onvoldoende.

Er zit veel personeel aan de telefoon dat wel erg klantvriendelijk is, maar niet precies weet wat de regels zijn. Hierdoor krijgen mensen vaak onjuiste of onvolledige antwoorden. Volgens de consumentenbond werden er zelfs op makkelijke vragen geen goede antwoorden gegeven. Staatssecretaris Frans Weekers van Financiën heeft aangegeven de uitkomst van de consumentenbond graag met hen te bespreken. Eerder deze maand zei Frans Weekers al dat er binnen een jaar veel moet veranderen. Zo moeten mensen met moeilijke vragen doorverbonden worden naar een belastinginspecteur. De belasting is voor veel mensen al erg ingewikkeld, maar als ze ook nog eens onduidelijke antwoorden krijgen, weten ze helemaal niet meer wat ze moeten doen.

De belastingtelefoon scoort wel goed op het doorverbinden. Dit is een stuk sneller dan vorig jaar en daar scoren ze dan ook een zeven mee. Vorig jaar was dit nog een onvoldoende. Het is te hopen dat de kwaliteit van de antwoorden volgend jaar net zo hard zal stijgen.

Afbeelding: Flickr account Mystic Mable

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019