Excite

"Everyone's gay in Amsterdam"

Met de slogan 'Everyone's gay in Amsterdam' wil het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen meer Amerikaanse homoseksuele toeristen naar de hoofdstad lokken. Wat de Amsterdammers hiervan vinden, is niet bekend. Volgens het NBTC is de campagneslogan een woordspeling en wordt er eigenlijk met gay 'vrolijk' bedoeld. Dat is immers de oorspronkelijke betekenis van het woord gay. Het zou dus niets met seksualiteit te maken hebben, ook al is de campagne wel gericht op homo's, die volgens een onderzoek nog steeds 'vrolijk' op vakantie gaan. Dat zou te maken hebben met een verminderde impact van de crisis op homoseksuele mensen, bijvoorbeeld omdat ze over het algemeen geen kinderen hebben.

De advertenties en reclamespotjes lopen van 15 juli tot en met december. Here TV, een Amerikaanse zender voor homoseksuelen, zal ook een speciale documentaire over Amsterdam uitzenden. Waarschijnlijk zal die zich concentreren op klompen, molens, drugs en natuurlijk 'everyone is gay'.

Afbeelding: FlickrCC

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017