Excite

Filmrecensie: Harry Potter en de Halfbloed Prins

De nieuwe Harry Potter film is onlangs in première gegaan. Harry Potter en de Halfbloed Prince is alweer de zesde film in deze serie. Van boek zeven, het laatste boek, zullen twee films worden gemaakt. In de nieuwe bioscoopfilm zien we opnieuw Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson als Harry, Ron en Hermelien op het doek schitteren. Ook maken we kennis met nieuwe acteurs, zoals Jim Broadbent die een geniale Professor Hildebrand Slakhoorn weet neer te zetten.

De eerdere Harry Potter films werden goed ontvangen en het is altijd weer de vraag of een nieuw deel aan de verwachtingen voldoen. De filmmakers hebben er duidelijk weer werk gemaakt, want in de eerste minuten van de film zien we hoe een paar "Dooddoeners" door Londen vliegen. De speciale effecten in dit gedeelte zijn al fantastisch en de kijker weet meteen waar hij aan toe is. Ook de rest van de film word je als kijker niet teleurgesteld; er is echt veel werk gestoken in de vele speciale effecten en de spanning wordt op een goede manier opgebouwd. Daarnaast zit er ook nog een dosis humor in de film.

De film volgt het boek prima, maar wel missen we veel uit het boek. Dat is logisch, gezien het een dikke pil is en het onmogelijk is alles in een film te stoppen. De makers hebben ondanks dat een hele goede film in elkaar gezet en de verhaallijn gerespecteerd. De weggelaten stukken vallen amper op als je de film kijkt en alles is een logisch geheel. Harry Potter en de Halfbloed Prins belooft weer een groot succes te worden en dat is geheel terecht.

Afbeelding: snarkerati.com

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017