Excite

Franz Ferdinand wil geen fastfoodsymbool worden

De Schotse rockers van Franz Ferdinand hebben een aanbod van een grote fastfoodketen afgeslagen. De keten had graag hun hit "Bite Hard" van het album "Tonight: Franz Ferdinand" in een reclamespotje gebruikt. Franz Ferdinand zou het interessante aanbod naar verluid langs hun heen laten gaan omdat ze niet als symbool voor fastfood versleten wilden worden.

Hiermee mist Franz Ferdinand heel zeker een mooie kans om ook in de Verenigde Staten bekend te geraken. Het bedrijf achter het reclamespotje is een Mexicaanse fastfoodketen en de reclame zou over taco's gaan. Terwijl het hoofdpersonnage in een spaanse peper bijt, zou Bite Hard te horen zijn in de achtergrond. De commercial zou in de hele Verenigde Staten op televisie komen.

Franz Ferdinand werd in 2001 opgericht en bracht dit jaar het derde album uit. Deze zomer zal Franz Ferdinand in Landgraaf optreden op Pukkelpop. De doorbraak gebeurde in 2007 vrij plots met de singel "Take me Out", die op youtube nog steeds te bekijken en te beluisteren is.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017