Excite

Gaypride wordt erg streng

Zaterdag is het weer zover. Dan kleurt Amsterdam roze. De kanalen zijn dan weer de setting van de jaarlijkse Gaypride. Uitgedoste boten met uitgedoste homoseksuelen varen door Amsterdam en maken er een gezellig feestje van. De ene boot ziet er nog uitbundiger uit dan de andere. Hetzelfde geldt uiteraard voor de opvarende. In april zat de inschrijving voor de boten bij Progay al vol. Daarom hanteert Progay dit jaar een streng selectiebeleid voor bedrijfsboten. Alleen bedrijven die een jaar rond meewerken aan de emancipatie van de homoseksueel worden toegelaten, om verkapte reclame zonder inhoud te voorkomen.

Er zullen wel degelijk bedrijfsboten aanwezig zijn tijdens het jaarlijkse botengala. Internetprovider Online heeft bijvoorbeeld een boot die in het teken staat van de nieuwe reclamecampagne. Online is het resultaat van de fusie tussen Wanadoo en Orange. Happyho, een bedrijf dat vrijgezellenuitjes en paaldanslessen organiseert, komt ook met een boot. Deze sponsorboten betalen extra voor de reclame die ze maken. Bedrijven als Shell, TNT, ING, De Nederlandse Bank, Waternet en ABN Amro komen met een zogenaamde company-pride boot. Deze boten zijn goedkoper en voor bedrijven die zich actief bezig houden met het emanciperen van de homo's binnen het bedrijf.

Wie ook meevaart is Gordon. Zijn boot zal weer zeer uitzonderlijk zijn. Gordon verklapte dat het thema van zijn boot 'Snikkelaas en de Swaffel Piet' zal zijn. Ook zullen de Sugababes hem vergezellen op zijn boot. Ondanks het feit dat alle meiden nog in het nieuws kwamen omdat ze de Mexicaanse griep onder de gelederen zouden hebben, vaart de popgroep mee. Blijkbaar beschikken de dames over een perfect immuunsysteem. De boot van Gordon belooft in ieder geval weer flink op te vallen!

Afbeelding: Flickr, Le Yéti

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017