Excite

Modeshow in Londense metro

De wereld van de mode draait om trends. Zaken die een trend worden, zijn hip. Dus de modewereld probeert altijd zo hip mogelijk over te komen. Dat vereist het nodige out-of-the-box denken. Om de High Street Fashionweek in Londen te promoten, hebben enkele kledingontwerpers dan ook precies dat gedaan. In plaats van een standaard catwalk te gebruiken, lieten zij de modellen poseren in de Londense metro. Veel hipper kun je het niet krijgen!

Debenhams, House of Fraser, John Lewis, Marks & Spencer, Next, River Island, Selfridges en Uniqlo, dat zijn de namen van de Londense High Street zaken die de Fashionweek opende in de metro. Een sensatie was het! Acht modellen showden de kleding in drie treinen op de Central Line. Een unieke manier om mode dichtbij de shoppers te krijgen. Sterker nog, veel dichterbij kun je de wereld van de mode niet krijgen. De stunt had precies de uitwerking waar de bedenkers op hadden gehoopt: heel Londen praatte er over!

Zo verklaarde een vrouw dat ze gelijk na de modeshow de winkels van High Street was uitgelopen. Een andere forens zei de ervaring meteen te gaan delen met zijn collega's. De modeshow was sensationeel, zodat passagiers van de metrotreinen even niet meer wisten waar ze moesten kijken. Zo zie je maar, mode hoeft niet voor een exclusieve groep mensen behouden te worden. Juist door Jan en alleman er mee in aanraking te brengen, maak je mode weer sensationeel. De Londense Underground leent zich daar uitstekend voor!

Afbeelding: Telegraph.co.uk

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017