Excite

Naomi Campbell vergeleken met chocola

Wat doe je als je rijk en beroemd bent en je vergeleken wordt met chocolade? Precies, dan ga je zeuren. Net als supermodel Naomi Campbell die door snoepfabrikant Cadburry in een reclame werd vergeleken met een chocoladereep. En dat vond de mooie Naomi natuurlijk niet leuk.

De reclame in kwestie bevat een chocoladereep die in een bergje diamanten ligt. De reep gaat vergezeld van de tekst: ‘Aan de kant Naomi, we hebben een nieuwe diva’. De diva is in dit geval de nieuwste reep van de Britse fabrikant, genaamd de Bliss.

En dat is bepaald niet in goede aarde gevallen bij het voormalig supermodel. Tegen de Britse krant The Independent zei ze geschokt te zijn. "Het voelt vernederend om als chocolade te worden beschreven. En niet alleen voor mij, maar voor alle zwarte vrouwen en mensen. Het is beledigend en het doet pijn."

Cadburry ziet evenwel geen reden om de advertentie weer in te trekken. Zelf noemt ze de reclame-uiting namelijk luchtig. Wel wil de chocoladefabrikant Naomi tegemoet komen door de advertentie op te schorten. Toch overweegt de catwalkkoningin juridische stappen tegen Cadburry. Voor dit idee krijgt ze steun, onder andere van actiegroepen als Operation Black Vote.

Afbeelding: Flickr, gebruiker harrysach2010

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2020