Excite

Spektakel om klanten naar Bijenkorf te lokken

Het warenhuis De Bijenkorf zet een spektakel neer om zo meer klanten te lokken. Er komen bijvoorbeeld exposities en optredens van bands in de etalages. Ook zullen er grotere winkels komen en veel meer luxe artikelen. Volgens de Bijenkorf is dit de oplossing om de daling in het aantal bezoekers te laten stoppen. Het warenhuis is van plan om de dingen groots aan te pakken, om zo meer bezoekers te krijgen en een betere omzet te realiseren. 

Topman Jacob de Jonge zegt in een interview: ‘"De Bijenkorf doet het minder slecht dan concurrenten en het marktaandeel neemt toe. Het middensegment krijgt de grootste klappen.’ Het warenhuis zal ook de internetwinkel flink gaan uitbreiden. Hierdoor zal de omzet zeker gaan stijgen. Jacob de Jonge zegt hierover: ‘Warenhuizen in het buitenland verkopen al zo'n tien procent via internet.’ De internetwinkel moet een omzet zien te halen die vergelijkbaar is met de omzet van een filiaal.

Ook zal De Bijenkorf zorgen voor een chiquere uitstraling. Dit zal gebeuren in alle winkels. Hiermee wordt hopelijk het publiek gelokt. Daarnaast zal er in de Bijenkorf in Amsterdam een modestraat komen. In deze modestraat komen kledingstukken van topmerken, waaronder Victor & Rolf. Jacob de Jonge verwacht een stijging van het marktaandeel van 3,5% naar ongeveer 5%.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017