Excite

Sponsor redt Zomercarnaval

Het Surinaamse frisdrankmerk Fernandes is onderdeel van Coca-Cola Enterprises Nederland. Met het contract verbindt het bedrijf zich in elk geval voor één jaar aan het Zomercarnaval. Volgens organisator DUCOS Productions is het de bedoeling om het contract tot drie jaar uit te breiden.

Het Rotterdamse Zomercarnaval is erg blij met de nieuwe naamsponsor omdat het evenement nu voorlopig kan blijven bestaan. Manager Wim Noordzij van het Zomercarnaval zei voor de Wereldomroep dat de zoektocht naar een nieuwe naamsponsor 'best lastig' was. "Het was cruciaal om weer een nieuwe naamsponsor te krijgen."

Het evenement kreeg steeds minder subsidies en in tijden van economische crisis heeft het ook festival het lastig, aldus Noordzij. "We moeten het echt hebben van onze sponsors. Doordat Fernandes in elk geval dit jaar naamsponsor wordt, met de intentie om dit met twee jaar te verlengen, is het voortbestaan van het evenement gewaarborgd."

Volgens directeur Guus Dutrieux van DUCOS Productions brengt het Zomercarnaval mensen van verschillende culturen samen. "Fernandes helpt ons dit mogelijk te blijven maken. Wij zijn dan ook enorm blij met deze samenwerking."

Ook bij Coca Cola waren er na het sluiten van het contract blije gezichten. Directeur John Brands zei 'zeer verheugd' te zijn dat het merk Fernandes wordt verbonden met een top drie evenement in Nederland. "De tropische dorstlesser past uitstekend bij het Zomercarnaval."

Fernandes zal tijdens het festival overal zichtbaar zijn en bij elke bar worden geschonken. Er komt een gezamenlijk logo, waarbij de palmboom van het merk in het logo van het Zomercarnaval komt. Het Zomercarnaval is nog wel op zoek naar twee subsponsors.

En voor in je agenda: het Zomercarnaval (de 27ste editie al weer) vindt dit jaar plaats op 29 en 30 juli, natuurlijk in Rotterdam.

Afbeelding: Flickr account JeHu68

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2021